Passie

27-12-2014 14:31

Ik heb goed nieuws: Ik heb een baan! Het leuke is dat ik niet op kantoor ga zitten. Nee, ik waag de gok en ga mijn droom achterna.

Ik ga de jeugdzorg in. Dit ligt in lijn met waar ik voor pleit: ontwikkeling. Dit bedrijf is jong en dynamisch en dit maakt het een enorme uitdaging. De visie van dit bedrijf sluit precies aan bij wat ik al een tijdje zeg: focus niet op de beperkingen van de jeugd, maar stimuleer ze en laat ze doen waar ze goed in zijn en wat hun passie is.

Het is leuk om een sollicitatiegesprek met iemand te voeren die zonder dat we het van elkaar weten dezelfde visie heeft. Zou dit dan toch de visie van de toekomst worden?

Deze instelling werkt met jeugd die bijvoorbeeld ADHD hebben. Het mooie is dat de eigenaar zelf ook ADHD heeft. Hoe mooi is het dan dat je een instelling opricht vanuit deze visie?

Het woord labels is ook gevallen. De jeugd schijnt toch last te hebben van een stempel die ze opgedrukt krijgen binnen grote instellingen. Waarom wordt de jeugd in een werk of leeromgeving gestopt wat ze misschien wel aankunnen, maar waar ze niet gemotiveerd van worden?

Motivatie is de sleutel tot ontwikkeling en succes. 

Ook deze jeugd kan gemotiveerd worden door hun, hun passie te laten leven. Laat de jeugd hun dromen achterna gaan met goede ondersteuning en je zult er gemotiveerde volwassenen aan overhouden.

Ik zal er alles aandoen om mensen te laten inzien dat ze meer kunnen dan ze denken, ondanks hun verleden of hun beperking. Ik ben het levende bewijs dat er meer mogelijk is dan je denkt en er zijn veel meer personen in mijn omgeving die al hebben bewezen wat zij waard zijn én waar zij gelukkig van worden.

Laat de wereld weten dat je aan zijn voeten ligt en laat je horen! je leeft immers maar één keer.....

Contact

Stèphanie Hendriksen https://twitter.com/s_ukkie


stephanie1990h@gmail.com